Η αναζήτηση νέων τρόπων προβολής ή κέρδους, η ανάγκη επαγγελματικής στροφής ή ακόμα και προσωπικής προβολής στο διαδίκτυο, έχουν έναν κοινό άξονα: τη δημιουργία ενός blog! Όποιος και αν είναι ο λόγος που θέλεις να κάνεις ένα τέτοιο βήμα, είναι σημαντικό από την αρχή να καθορίσεις το περιεχόμενό του και το ποιος θα το αναλάβει.

Και εδώ έρχεται το δίλημμα του guest blogging: Να γράφεις εσύ τα άρθρα, ή να αναθέσεις σε άλλους να το κάνουν για σένα; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Ας ξεκινήσουμε με τον βασικό: Τον λόγο που θέλεις να ξεκινήσεις ένα blog. Αν αυτό που θέλεις είναι να προβάλλεις τον εαυτό σου και μόνο αυτόν, τότε το να γράφεις εσύ τα άρθρα σου είναι μονόδρομος! Σε κάθε άλλη περίπτωση, μπορείς να σκεφτείς το guest blogging, αφού πρώτα διαβάσεις παρακάτω τα υπέρ και τα κατά που αυτό έχει.

Γιατί να επιλέξεις το guest blogging

  • Προσέλκυση/επέκταση κοινού. Κάθε ένας συγγραφέας που γράφει για το δικό σου blog, θα έχει και το δικό του κοινό. Επομένως, κάθε άρθρο του που θα δημοσιεύεται, θα προσελκύει φυσικά το δικό σου κοινό, αλλά και το δικό του. Έτσι, οι αναγνώστες του blog σου θα είναι σαφώς περισσότεροι και συνεχώς αυξανόμενοι.
  • Συχνότερη ανανέωση του blog. Κακά τα ψέματα: είναι πολύ δύσκολο να γράφεις άρθρα καθημερινά και να ανανεώνεις συχνά το blog σου. Έχοντας όμως συνεργάτες συγγραφείς, μπορείς να λαμβάνεις περισσότερα άρθρα και κυρίως άκοπα! Στη συνέχεια, τα προγραμματίζεις προς δημοσίευση όπως εσύ επιθυμείς!
  • Περισσότερα backlinks. Τα backlinks είναι πολύ σημαντικά για το SEO (Search Engine Optimization). Οι συνεργαζόμενοι συγγραφείς είναι πολύ πιθανό στο κάθε άρθρο τους να δημιουργούν συνδέσμους (links) προς το δικό τους site. Αντίστροφα, στο δικό τους site, θα αναφέρουν τους δικούς σου συνδέσμους που θα οδηγούν στα άρθρα τους τα οποία έχουν γράψει για εσένα. Φυσικά, όλη αυτή η διαδικασία βοηθά το SEO, διότι δίνεται το «μήνυμα» στην Google ότι το blog σου είναι ποιοτικό και οι χρήστες το εμπιστεύονται.
  • Διαφορετικές απόψεις και τρόποι γραφής. Η ποικιλία είναι πολύ σημαντική για το περιεχόμενο. Μπορείς να «εκμεταλλευτείς» τη διαφορετικότητα στον τρόπο που οι συγγραφείς γράφουν, ακόμα και όταν αναπτύσσουν το ίδιο θέμα. Θα δεις ότι η προσέγγιση του καθενός είναι τελείως διαφορετική, και αυτό είναι μία «πικάντικη» γεύση στο περιεχόμενό σου.
  • Πολλαπλά θέματα προς ανάπτυξη. Έχοντας πολλούς συνεργάτες, μπορείς να αναθέτεις στον καθένα κάποιο θέμα ανάλογα με την ειδικότητά του. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να έχεις πολλές θεματικές στο blog σου από ανθρώπους σχετικών ειδικοτήτων. Έτσι, το blog σου αποκτά και άλλη «βαρύτητα».

Γιατί να μην επιλέξεις το guest blogging

  • Επικοινωνία, επικοινωνία, επικοινωνία. Αυτό είναι ένα θέμα που «πονάει». Είναι πολύ σημαντικό να έχεις πολύ καλή επικοινωνία με όλους τους συνεργάτες σου, και φυσικά συνεννόηση και άψογη συνεργασία. Σε κάθε μήνυμα που θα σου στέλνουν, θα πρέπει να είσαι διαθέσιμος, να απαντάς σε ό,τι σου αναφέρουν και να προγραμματίζεις δίκαια τις δημοσιεύσεις προς όλους τους συγγραφείς. Αυτό δυστυχώς δεν είναι εύκολο, και φυσικά είναι εξαιρετικά χρονοβόρο!
  • Επιμέλεια κειμένων. Κάθε φορά που κάποιος συνεργάτης σού στέλνει ένα άρθρο, εσύ θα πρέπει να το διαβάζεις προσεκτικά και να διορθώνεις τα λάθη και τις ατέλειες. Και πίστεψέ με, τα λάθη είναι πολλά! Είτε είναι ορθογραφικά, είτε δομικά, είναι πολύ σημαντικό να αφιερώνεις χρόνο για να κάνεις τις απαραίτητες διορθώσεις πριν δημοσιεύσεις. Εξάλλου, να θυμάσαι πάντα ότι στο δικό σου blog θα δημοσιεύονται, επομένως θα πρέπει να είναι άψογα! Στην WebProject αναλαμβάνουμε την επιμέλεια κειμένων διάσημων bloggers και μη!
  • Διαρκής αναζήτηση συνεργατών. Και επειδή οι συνεργάτες πολλές φορές δεν είναι τυπικοί στην αποστολή των άρθρων τους, πρέπει να τους «κυνηγάς» αν έχετε κάνει συγκεκριμένη συμφωνία ως προς την παροχή των άρθρων, ή να αναζητάς διαρκώς νέους. Αυτή η διαδικασία δεν είναι πολύ ευχάριστη, κάποιες φορές όμως αξίζει τον κόπο.
  • Αξιολόγηση του κοινού σου. Με τον όρο αξιολόγηση εννοώ το να γνωρίζεις τι ζητούν οι αναγνώστες σου από εσένα. Αν θέλουν να βλέπουν εσένα πίσω από τα άρθρα και τις φωτογραφίες, τότε το guest blogging δεν ενδείκνυται στη δική σου περίπτωση.

Το guest blogging μπορεί να είναι για άλλους χρήσιμο και αποδοτικό, ενώ για άλλους όχι. Μελετώντας προσεκτικά τους στόχους σου, το κοινό σου, το επερχόμενο κέρδος που θα θέλεις να έχεις, καθώς και τη διαφορετικότητά σου σε σύγκριση με άλλα blogs, είναι σίγουρο πως θα βρεις τον κατάλληλο τρόπο. Και αν θέλεις συμβουλές, οι ειδικοί της WebProject είναι εδώ για να σου τις δώσουν!