Η ερώτηση αυτή είναι πολύ συνηθισμένη στους διαχειριστές ενός ιστοτόπου. Όλοι όσοι έχουν και διαχειρίζονται ένα site θέλουν να έχουν επισκεψιμότητα. Αυτό που ζητούν δεν είναι μόνο η επίσκεψη, αλλά και η διάρκεια αυτής.

Ο όρος που χρησιμοποιεί η Google είναι η «Μέση Διάρκεια Περιόδου Σύνδεσης» (Average time on site). Η μέση διάρκεια περιόδου είναι ο μέσος όρος όλων των περιόδων σύνδεσης (σε δευτερόλεπτα), δηλαδή ο μέσος χρόνος μέσα στον οποίο οι χρήστες ολοκληρώνουν την περιήγησή τους στο site.

Η περιήγηση μπορεί να περιλαμβάνει  μία ή περισσότερες σελίδες τις οποίες ο χρήστης επισκέπτεται. Επομένως αν ο χρόνος περιήγησης είναι μεγάλος, τότε αυτό είναι καλό. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι σημαντικό να ψάξουμε τους λόγους για τους οποίους οι επισκέπτες αποχωρούν γρήγορα. Οι πιο σημαντικοί λόγοι αναφέρονται παρακάτω:

  • Οι επισκέπτες δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Αυτός ο παράγοντας είναι ίσως ο πιο σημαντικός, καθώς η επισκεψιμότητα του site οφείλεται κατά πολύ από το τι προσφέρει. Αν λοιπόν οι επισκέπτες δεν βρίσκουν εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνουν, απλά φεύγουν.
  • Η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας είναι πολύ μεγάλη. Ο χρήστης δεν θα περιμένει πολύ μέχρι να φορτώσει η σελίδα, καθώς αυτό που ψάχνει πιθανότατα θα υπάρχει και σε άλλο site. Καλό είναι λοιπόν να φορτώνει γρήγορα η σελίδα μας και να βρει ο χρήστης αυτό που αναζητά σε εμάς.
  • Το περιεχόμενο δεν είναι αρκετά καλό. Η αλήθεια είναι πως όσο πιο πρωτότυπο, μοναδικό και κυρίως ποιοτικό είναι το περιεχόμενο, τόσο πιο εύκολα θα «κρατήσουμε» τον επισκέπτη και για περισσότερη ώρα. Στην αντίθετη περίπτωση, θα προτιμήσει να αποχωρήσει.
  • Ο ιστότοπος δεν είναι responsive. Πλέον το να προσαρμόζεται η σελίδα σε κάθε μέγεθος οθόνης είναι θεμελιώδες πλεονέκτημα για το site μας. Είναι πολύ σημαντική – θα λέγαμε ότι αποτελεί προτεραιότητα – η διευκόλυνση του χρήστη στην πλοήγησή του.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω, μπορούμε να αυξήσουμε κατά πολύ το χρόνο παραμονής των επισκεπτών στο site μας. Δεν ξεχνάμε να παρατηρούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη συμπεριφορά των χρηστών ως προς το χρόνο παραμονής τους (από το Google Analytics), ενώ παράλληλα κάνουμε δοκιμές για να βρούμε το καλύτερο δυνατό τρόπο για να τους κρατάμε για περισσότερο χρόνο.