Είναι γνωστό πως οι διαφημίσεις επί πληρωμή στην Google ή στο facebook/Instagram είναι η ιδανική λύση προβολής της επιχείρησής σου.

Τι γίνεται όμως όταν δεν διαθέτεις το απαραίτητο budget;

Παρακάτω σου δίνουμε τρόπους προβολής χωρίς να χαλάσεις ούτε ευρώ!

  1. «Δυνατά» keywords. Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν έτοιμες πλατφόρμες CMS, όπως το WordPress ή το Joomla. Κάθε μία από αυτές έχει και τα δικά της συμβατά πρόσθετα (plugins) για να βοηθήσει στην βελτίωση της κατάταξης του site στις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, στο WordPress το Yoast SEO plugin είναι το δημοφιλέστερο. Χρησιμοποιώντας τα Plugins αυτά, μπορείς σε κάθε σελίδα ή άρθρο να βάλεις τα κατάλληλα keywords ώστε να «ανέβεις» σταδιακά στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

    Αν πάλι δεν έχεις αναπτύξει το site της επιχείρησής σου με κάποια πλατφόρμα CMS, τότε μπορείς να εισάγεις τα keywords που επιθυμείς απευθείας στον κώδικα της σελίδας ή του άρθρου σου.
  • Social media. Τα social media έχουν πλέον κυρίαρχη θέση στον χρόνο που αφιερώνουμε μέσα στην ημέρα μας. Εκμεταλλεύσου τα λοιπόν και για την επιχείρησή σου. Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης, οδηγείσαι και στο αντίστοιχο μέσο. Αν π.χ. έχεις δικά σου χειροποίητα προϊόντα, τότε το Instagram, το pinterest και μετά το facebook είναι για σένα. Αν πάλι έχεις πολλά videos, τότε το ένα και μοναδικό ίσως είναι το YouTube.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιλέξεις ένα ή δύο μέσα. Μπορείς να κοινοποιείς σε περισσότερα μέσα, αρκεί να το κάνεις με τον κατάλληλο τρόπο, για να έχεις και την απήχηση που επιθυμείς.
  • Φτιάξε blog. Ό,τι επιχείρηση και να έχεις, στο αντίστοιχο site σου καλό είναι να δημοσιεύεις άρθρα σχετικά με αυτήν. Στο παράδειγμα των χειροποίητων που αναφέραμε παραπάνω, μπορείς να παρουσιάσεις τις πρώτες ύλες σε ένα άρθρο, ενώ σε ένα άλλο μπορείς να δημιουργήσεις ένα spoiler για το πώς φτιάχνεις ένα συγκεκριμένο προϊόν.

    Αν πάλι δεν θέλεις να συμπεριλάβεις ένα blog στο site σου, μπορείς να γράψεις ένα άρθρο για ένα άλλο blog, μέσα από το οποίο θα «επικοινωνήσεις» την επιχείρησή σου.
  • Email marketing. Προκειμένου να γνωστοποιήσεις ένα κομμάτι της δραστηριότητάς σου, μπορείς να στέλνεις μαζικό ενημερωτικό email. Μάλιστα, μπορείς ταυτόχρονα να συνδέσεις και ένα άρθρο σου, στην περίπτωση που έχεις ακολουθήσει την παραπάνω συμβουλή και έχεις δημιουργήσει blog.

    Προσοχή όμως στη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. Πρέπει να έχεις εξασφαλίσει τη συναίνεση του ατόμου του οποίου έχεις το email η/και άλλα προσωπικά στοιχεία πριν να στείλεις email!
  • Ανταλλαγή Links. Για να προβληθείς σε ένα άλλο site, ένας τρόπος είναι να δώσεις ένα διαφημιστικό banner που να οδηγεί στο δικό σου site. Είπαμε όμως ότι δεν υπάρχει budget. Δεν πειράζει! Υπάρχει και πάλι λύση: Η ανταλλαγή συνδέσμων!

    Με την ανταλλαγή συνδέσμων, ουσιαστικά βάζει το άλλο site ένα banner με ενεργό σύνδεσμο προς το δικό σου, αλλά κάνεις κι εσύ το ίδιο. Τόσο απλά!

Η προβολή χωρίς χρήματα είναι μία λύση όταν δεν έχουμε budget, αλλά όχι η ιδανική. Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο στόχος επιτυγχάνεται με αργούς ρυθμούς. Φυσικά είναι καλύτερο από το τίποτα.

Αν θέλουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να διαφημιστούμε, τότε θα πρέπει και να επενδύσουμε σε χρήμα. Δες εδώ τους δημοφιλέστερους τρόπους!