Θέλεις να προβληθείς στο internet και δεν ξέρεις σε ποιο μέσο να απευθυνθείς; Οι δημοφιλέστερες πλατφόρμες είναι αυτή της Google και αυτή του Facebook. Και οι δύο βασίζονται στο Pay Per Click (PPC), ενώ η κάθε μία δουλεύει με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με τη στρατηγική που χρησιμοποιεί για την προώθηση.

Google Ads

Πρόκειται για την ολοκληρωμένη, φιλική στον χρήστη πλατφόρμα της Google, που διαχειρίζεται τις διαφημίσεις επί πληρωμή. Τα αποτελέσματα φαίνονται στη μηχανή αναζήτησης, στο επάνω και στο κάτω μέρος κάθε σελίδας αναζήτησης. Όταν δηλαδή ο χρήστης πραγματοποιήσει μία αναζήτηση, τότε εμφανίζονται διαφημίσεις σχετικές με την αναζήτησή του.

Το στήσιμο μίας διαφήμισης στην Google είναι μία διαδικασία που απαιτεί κόπο και χρόνο, καθώς πρέπει να παρακολουθείται συχνά και να παραμετροποιείται κατάλληλα, ανάλογα με την απόδοσή της. Λειτουργεί κυρίως με λέξεις-κλειδιά.

Το κόστος που πρέπει να επενδύσουμε κυμαίνεται, ανάλογα με τον ανταγωνισμό. Αν για παράδειγμα είναι πολλοί οι ανταγωνιστές που διαφημίζουν το ίδιο προϊόν, θα εμφανιστεί ψηλότερα η διαφήμιση εκείνη της οποίας ο κάτοχος θα έχει επενδύσει τα περισσότερα χρήματα.

Τέλος, τα Google Ads σου επιτρέπουν να εμφανιστείς και σε άλλες πλατφόρμες της Google, όπως είναι το AdSense και το YouTube.

Facebook Ads

Το facebook, η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, δίνει και αυτή τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Με τη δημιουργία μία διαφήμισης, μπορούμε να «οδηγήσουμε» τον ενδιαφερόμενο είτε στο site μας, είτε στη σελίδα μας στο facebook, είτε να προθήσουμε ένα συγκεκριμένο post.

Είναι πολύ σημαντική η δυνατότητα να στοχεύσουμε τη διαφήμιση σε συγκεκριμένη περιοχή, σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, μέχρι και συγκεκριμένα ενδιαφέροντα.

Το κόστος μπορεί και πάλι να κυμαίνεται, έχοντας την ίδια λογική με τα Google Ads. Δηλαδή όσο περισσότερα επενδύσουμε, σε τόσο περισσότερο κόσμο θα εμφανιστεί η διαφήμιση. Παρόλα αυτά, το ελάχιστο ποσό που μπορούμε να δώσουμε ημερησίως είναι το ένα ευρώ!

Ποια πλατφόρμα να χρησιμοποιήσω τελικά;

Τα Facebook Ads είναι κατάλληλα για να γνωστοποιήσουμε το κοινό για τα προϊόντα μας και να δημιουργήσουμε τη λεγόμενη «αγοραστική πρόθεση». Επίσης τα χρησιμοποιούμε για να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand name με τρόπο συνοπτικό.

Τα Google Ads από την άλλη είναι κατάλληλα για τις επιχειρήσεις με προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία το κοινό αναζητά ενεργά και αγοράζει.

Και οι δύο πλατφόρμες μπορούν να χρησιμοποιήσουν λεκτικές διαφημίσεις, banners ή κινούμενα γραφικά.

Το κόστος θεωρείται ότι είναι χαμηλότερο στα Facebook Ads. Αυτό όμως δεν είναι απόλυτα σωστό. Και στις δύο πλατφόρμες υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, οπότε «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις»!