Η επιτυχία ενός website και ειδικά ενός Ecommerce Website εξαρτάται κατά πολύ από την απήχηση του κοινού. Ας μην περιμένουμε να «ανέβουμε» αν ο χρήστης δεν φροντίσει γι’ αυτό. Με τις κατάλληλες κινήσεις όμως μπορούμε να «βοηθήσουμε» το χρήστη να μας «ανεβάσει».

Το σημείο από το οποίο πρέπει να ξεκινήσουμε είναι να δούμε τα πράγματα από δύο πλευρές. Η μία είναι αυτή του διαχειριστή του site, δηλαδή να φροντίσουμε για τη σωστή λειτουργία του. Η άλλη πλευρά είναι αυτή του καταναλωτή. Είναι σημαντικό να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες, τα θέλω του, αλλά και να φροντίζουμε να προβάλλουμε τα προϊόντα μας ώστε να αποδείξουμε ότι είμαστε απαραίτητοι.

Do’s:

  1. Σιγουρέψου για τη σωστή λειτουργία. Πριν βγάλεις το site στον αέρα, πρέπει να είσαι σίγουρος για το ότι όλα λειτουργούν τέλεια, από την προεπισκόπηση των προϊόντων, μέχρι τους τρόπους πληρωμής. Ειδικά για το τελευταίο, δεν βλάπτει να κάνεις εικονικές πληρωμές με όλους τους διαθέσιμους τρόπους για να δεις ότι όλα λειτουργούν σωστά.
  2. Φρόντισε τα προϊόντα σου. Για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι πολύ σημαντικό να αντιλαμβάνεται ο καταναλωτής με εύκολο τρόπο την ποιότητα του προϊόντος. Δώσε τη δυνατότητα να το δει σε μεγέθυνση και περίγραψέ το όσο αναλυτικότερα γίνεται, με όλα τα χαρακτηριστικά του.
  3. Κάνε εύκολη την πλοήγηση. Φτιάξε καταλόγους, ομαδοποίησε τα προϊόντα ανά κατηγορία και βάλε φίλτρα. Όλα αυτά διευκολύνουν τον χρήστη και τον «κρατάνε» σε ένα site.
  4. Δώσε κίνητρα επιστροφής. Ο καταναλωτής δεν θα ξαναμπεί στο site σου αν δεν του δώσεις την κατάλληλη αφορμή. Χρησιμοποίησε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλλεις τα καινούρια προϊόντα. Διοργάνωσε διαγωνισμούς. Αύξησε την αλληλεπίδραση μέσω forums, αν έχεις τη δυνατότητα. Με λίγα λόγια, βρες τρόπους να «ξαναφέρεις» τον καταναλωτή σε σένα.
  5. Απόδειξε ότι είσαι μοναδικός. Φρόντισε το περιεχόμενό σου με τέτοιο τρόπο, ώστε να δείχνεις ότι μόνο σε σένα θα βρει αυτό που ψάχνει κανείς. Το περιεχόμενο μπορεί να αποτελείται από υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες, σωστή περιγραφή προϊόντων, ή ακόμα ιδέες για τη χρησιμότητά τους.

Don’ts:

  1. Μην κοροϊδεύεις. Ο καταναλωτής ζητάει αλήθειες. Μην του πουλάς κάτι που δεν ισχύει. Αν κάποιο προϊόν δεν είναι τόσο καλό ποιοτικά, πρότεινέ του κάποιο άλλο καλύτερο.
  2. Μην κρύβεις τίποτα. Κανείς δεν θέλει να υπάρχουν «ψιλά γράμματα» και να πρέπει να τα διαβάσει. Η διαφάνεια παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην απόφαση μίας αγοράς. Καλύτερα να δίνεις τα θετικά και τα αρνητικά κάθε προϊόντος, παρά να αντιληφθεί ο χρήστης ότι του έκρυψες κάποια χαρακτηριστικά αφού το έχει αγοράσει. Ως λύση σε αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κατάλληλα εργαλεία σύγκρισης προϊόντων.
  3. Μην περιμένεις επιτυχία μέσα σε μία μέρα. Είναι αλήθεια πως χρειάζονται αρκετά χρόνια σκληρής δουλειάς προτού γευτείς την επιτυχία. Είναι απαραίτητη λοιπόν η επένδυση σε χρόνο, σε χρήμα, σε υπομονή και σε επιμονή.
  4. Μην περιμένεις από το χρήστη να βρει τα πάντα μόνος του. Κάνε τα όλα εύκολα γι’ αυτόν. Οδήγησέ τον να ρίξει μία καλύτερη ματιά στο προϊόν, μεγεθύνοντας την φωτογραφία. Ή έχε τα στοιχεία επικοινωνίας σου ορατά σε κάθε σελίδα.

Βλέπουμε λοιπόν ότι κάποια εύκολα βήματα οδηγούν στη σωστή λειτουργία ενός Ecommerce website, άρα και στην επιτυχία του.

Να θυμάσαι: Όσο πιο πολύ «προσέξεις» τον καταναλωτή, αυτός θα σε ανταμείψει, μη βλέποντας άλλη επιλογή από το αγοράσει από σένα!