Τα διαφημιστικά banners αποτελούν τον ιδανικό τρόπο να προσελκύσουμε το κοινό μας για έναν συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος συνήθως είναι είτε οικονομικός, είτε επιχειρηματικός. Η pay-per-click (PPC) διαφήμιση είναι ικανή να εκτοξεύσει στα ύψη το εισόδημά μας αν χρησιμοποιηθεί σωστά, αλλά μπορεί και να μας οδηγήσει στον πάτο! Ο τρόπος λοιπόν που θα την προβάλλουμε παίζει καθοριστικό ρόλο στην μετέπειτα πορεία μας.

Υπάρχουν βασικές κατευθύνσεις που πρέπει να ακολουθούμε προκειμένου να έχουμε μία πετυχημένη PPC διαφήμιση. Δεν χρειάζεται να είμαστε ειδικοί σε αυτό, απλά ακολουθούμε κάποιους κανόνες και πάντα δοκιμάζουμε την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών μας.

Call-To-Action (CTA). Είναι μία πολύ διαδεδομένη τεχνική η οποία όμως «πιάνει» στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Εισάγοντας μία CTA φράση, ουσιαστικά προτρέπουμε τον χρήστη να κάνει κάτι. Οι φράσεις προστακτικής όπως «Αγόρασε εδώ», «Δείτε», «Δοκιμάστε δωρεάν», ή «Καλέστε μας τώρα» είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες CTA φράσεις. Μπορεί να ακούγεται λίγο «επιθετικό», όμως έχει αποδειχτεί ότι πιάνει!

Λέξεις – κλειδιά. Στις διαφημίσεις μας πάντα χρησιμοποιούμε λέξεις – κλειδιά που ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει. Θέλουμε για παράδειγμα να πουλήσουμε φιστίκια; Αυτές ακριβώς τις λέξεις θα βάλουμε. Πιο συγκεκριμένα, μπορούμε, συνδυάζοντας και μία φράση CTA, να γράψουμε:

Τα πιο νόστιμα φιστίκια της Ελλάδας!

Αγόρασε εδώ.

Από την άλλη, μία διαφήμιση ποτέ δεν πρέπει να είναι γενικευμένη. Για παράδειγμα, θα ήταν λανθασμένη η τακτική να γράψουμε:

Ξηροί καρποί, τοπικά προϊόντα

Σωστή σελίδα προορισμού. Έχοντας δημιουργήσει μία διαφήμιση με συγκεκριμένο περιεχόμενο, είναι πολύ σημαντικό να οδηγεί και στη σωστή σελίδα. Δηλαδή για να διαφημίσουμε τα φιστίκια, δεν θα οδηγήσουμε τον χρήστη στην αρχική σελίδα του ιστοχώρου που πουλάει ξηρούς καρπούς, αλλά στην συγκεκριμένη σελίδα που προβάλλει τα φιστίκια.

Επομένως, μία σωστή διαφήμιση οδηγεί και στον σωστό προορισμό!

Εικαστικό και περιεχόμενο. Παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς αφενός πρέπει το μάτι του χρήστη να «πέφτει» στη διαφήμιση, αφετέρου αν είναι πολύ έντονα τα χρώματα, πιο πολύ τον αποτρέπει, παρά τον προσελκύει.

Προσέχουμε λοιπόν το πώς θα παρουσιάσουμε τη διαφήμισή μας. Μερικοί γενικοί κανόνες είναι οι παρακάτω:

  • Προσέχουμε το περιεχόμενο της διαφήμισης να είναι σχετικό με το δικό μας site.
  • Επιλέγουμε έντονη γραφή στον τίτλο της διαφήμισης (bold) για να είναι πιο εμφανής.
  • Επιλέγουμε χρώματα που να είναι μεν έντονα, αλλά να μην κουράζουν το μάτι του αναγνώστη. Δεν ξεχνάμε πως πολύ έντονες διαφημίσεις διώχνουν παρά ελκύουν.
  • Επιλέγουμε λεκτικά μικρά, περιεκτικά και ευανάγνωστα. Αν πρόκειται για παράδειγμα για υπηρεσίες που προσφέρονται, τις παραθέτουμε με κουκίδες (bullets).
  • Χρησιμοποιούμε ελκυστικές εικόνες και καλόγουστα γραφικά, σε τέλεια ανάλυση.

Τεστάρουμε! Δοκιμάζουμε! Μετά από κάθε επιτυχημένη προσπάθεια για δημιουργία διαφήμισης, δεν επαναπαυόμαστε! Πάντα δοκιμάζουμε εναλλακτικές ανάλογα με την απήχηση του banner, διαφορετικές θέσεις εντός του site με τις αντίστοιχες διαστάσεις, μέχρι και διαφορετικά γραφικά. Μία συνοπτική λίστα του τι μπορούμε να συμπεριλάβουμε στη διαφήμιση είναι η παρακάτω:

  • Calls-To-Action
  • Σύνταξη
  • Κεφαλαία – μικρά γράμματα
  • Εμφάνιση διεύθυνσης url
  • Σελίδα προορισμού

Με τις παραπάνω οδηγίες στρατηγικής, έχουμε πετυχημένη δημιουργία διαφημιστικών banners, και άρα εισπράττουμε το όφελος που θέλουμε κατά περίπτωση μέσα από αυτές.