Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google plus, LinkedIn, YouTube, Foursquare, Flickr… Πόσα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας εκατομμυρίων ανθρώπων στον κόσμο! Και αυτά που αναφέραμε είναι μόνο τα βασικά!

Καθημερινά, αμέτρητος αριθμός ανθρώπων επισκέπτονται το προφίλ τους / τη σελίδα τους σε περισσότερα από ένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πλέον όμως, τα social media έχουν κατακτήσει και τον επαγγελματικό και επιχειρηματικό κόσμο. Κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της, έχει σοβαρή παρουσία στα social media. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Παρακάτω θα αναφέρουμε 10 λόγους για τους οποίους όλοι πρέπει να συμπληρώνουμε την παρουσία μας σε επιλεγμένες σελίδες των social media.

  1. Τα social media στην καθημερινότητα. Όλοι μας κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα θα αφιερώσουμε λίγο χρόνο να «χαζέψουμε» λίγο στο facebook, στο twitter ή σε άλλες σελίδες social media. Επίσης, ακολουθώντας κάποιες σελίδες, ενημερωνόμαστε για τις δραστηριότητές της. Έτσι, η εκάστοτε εταιρεία / επιχείρηση προβάλλεται μέσω των σελίδων αυτών.
  2. Η αγορά προϊόντος / υπηρεσίας «επιβάλλει» την έρευνα στα social media. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των καταναλωτών που ψάχνουν να αγοράσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, εκτός από τις ιστοσελίδες των αντίστοιχων εταιρειών, θα ρίξουν μία επιπλέον ματιά στην αντίστοιχη σελίδα τους στα social media. Επομένως, όχι μόνο πρέπει να υπάρχει σελίδα, αλλά να είναι και σωστά στημένη, ποιοτική και να ενημερώνεται συχνά.
  3. Οι κριτικές ως απόδειξη της ικανοποίησης των πελατών. Πολλές σελίδες στα social media όπως είναι του facebook και του google plus έχουν ξεχωριστή ενότητα όπου ο πελάτης / καταναλωτής μπορεί να εισάγει κριτική για το κατάστημα ή τις υπηρεσίες μας. Έτσι, είναι σημαντικό οι νέοι πελάτες να βλέπουν θετικές κριτικές, γιατί αυτές παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στο αν θα προχωρήσουν σε αγορά. Μάλιστα, σε μία έρευνα που διεξήχθη στις αρχές του 2017 δείχνει ότι το ποσοστό των ατόμων που εμπιστεύτηκαν τις κριτικές το 2015 ήταν 39%, ενώ το 2016 το ποσοστό ανέβηκε στο 45%!
  4. Αμεσότητα. Για τον καταναλωτή είναι πολύ σημαντική η επικοινωνία με την εταιρεία, εάν φυσικά την χρειαστεί. Είτε λοιπόν με ένα μήνυμα, είτε με μία απλή δημοσίευση, η επικοινωνία είναι πολλές φορές ευκολότερη. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει ότι και η εταιρεία / επιχείρηση ανταποκρίνεται άμεσα στα μηνύματα ή τα ερωτήματα των υποψήφιων πελατών της.
  5. Η εύκολη προώθηση. Η προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών επιτυγχάνεται με μεγάλη ευκολία και με ακόμη μεγαλύτερη απήχηση, αν γίνει μέσα από τα social media. Οι αναγνώστες είναι πιο πιθανό να δουν τα προϊόντα και κατ’ επέκταση να ενδιαφερθούν γι’ αυτά.
  6. SEO. Έχουν γραφτεί πολλά για το SEO και το πώς θα ανέβουμε στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Ένας όμως σημαντικός τρόπος που ευνοεί την «ανάβαση» αυτή είναι και τα social media. Όσο περισσότερη κίνηση έχουμε στις σελίδες μας στα social media, τόσο πιο γρήγορα ανεβαίνουμε. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο που πολλές φορές στην αναζήτηση πρώτα εμφανίζονται κάποιες σελίδες (πχ google plus) και μετά το ιστοχώρος μας!
  7. Η δύναμη της διαφήμισης. Εκτός από την προβολή μέσω δημοσιεύσεων, μπορούμε να δημιουργήσουμε διαφήμιση. Με ελάχιστο κόστος, η διαφήμιση μπορεί να είναι στοχευμένη ανά ηλικιακή ομάδα, περιοχή, κλπ, αλλά και να «οδηγεί» εκεί που θέλουμε, είτε είναι η ίδια η σελίδα μας στα social media, είτε ο ιστοχώρος μας. Σε κάθε περίπτωση, μας παρέχεται μία απίστευτη ευελιξία που μας δίνει τη δυνατότητα να στοχεύσουμε σωστά και να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
  8. Αλληλεπίδραση. Ως αλληλεπίδραση εννοούμε την αντίδραση των αναγνωστών στις δημοσιεύσεις που θα δημιουργήσουμε, τα σχόλια που θα κάνουν, ίσως και τα ερωτήματα που θα προκύψουν μέσα από αυτές. Μέσα από την αλληλεπίδραση, αντιλαμβανόμαστε την απήχηση των προϊόντων μας, με ποια έκφραση προσελκύουμε περισσότερο και τι είναι αυτό που τελικά ζητούν οι καταναλωτές.
  9. Κοινοποιήσεις. Άλλος ένας τρόπος αλληλεπίδρασης, οι κοινοποιήσεις υποδηλώνουν ότι αυτό που οι αναγνώστες βλέπουν ή διαβάζουν τους ικανοποιεί και τους δημιουργεί την ανάγκη να το μοιραστούν και με τους υπόλοιπους φίλους τους. Φανταστείτε πόσο «ανοίγει» το δέντρο αν για κάθε άτομο που κοινοποιεί, το βλέπουν δύο επιπλέον. Η αναγνωσιμότητα και πιθανότητα να προβληθούμε αυξάνεται με γεωμετρικούς ρυθμούς!
  10. Επισκεψιμότητα και στο ιστοχώρο. Ο σκοπός μίας δημοσίευσης στις σελίδες μας στα social media μπορεί να μην είναι απαραίτητα η πώληση, αλλά απλά η επισκεψιμότητα στον ιστοχώρο μας. Σε κάθε περίπτωση, αυτό επιτυγχάνεται. Απλά παρατηρήστε τα στατιστικά του ιστοχώρου σας (google analytics) την ημέρα που θα κάνετε μία δημοσίευση!
  11. Διαγωνισμοί και προσφορές. Φυσικά και δεν θα αφήσουμε απ’ έξω τους διαγωνισμούς. Ο καθένας θέλει να κερδίσει ένα μικρό δωράκι. Προσελκύουμε λοιπόν μέσω διαγωνισμών ή προσφορών αρκετό κόσμο και είμαστε σίγουροι ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό αυτών θα μείνουν και θα μας «παρακολουθούν»!

 

Συμπέρασμα: Τα social media έχουν κατακτήσει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού των φίλων του internet. Ας τα εκμεταλλευτούμε ανάλογα προς το συμφέρον μας, επιλέγοντας αυτά που είναι αναγκαία για την δική μας επιχείρηση. Αν τα χρησιμοποιήσουμε σωστά, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα χάσουμε!