Βαθμός αναγνωσιμότητας: Τι είναι, γιατί είναι σημαντικός και πώς μπορούμε να τον αυξήσουμε

Εάν είστε στο 84% του πληθυσμού, δεν πρόκειται να διαβάσετε αυτό το άρθρο μέχρι τέλους!

Έρευνες έχουν δείξει ότι μόνο το 16% των ανθρώπων που διαβάζουν άρθρα στο internet, τα διαβάζουν ολόκληρα λέξη προς λέξη. Μήπως όμως φταίει το περιεχόμενο και όχι οι αναγνώστες; Μήπως το περιεχόμενο δεν τους «κρατάει»;

Η αναγνωσιμότητα εξαρτάται κατά πολύ από το πόσο «απλό είναι για τον αναγνώστη να διαβάσει ένα κομμάτι περιεχομένου». Επειδή κανένας δεν πρόκειται να «κοπιάσει» για να διαβάσει ένα άρθρο λέξη προς λέξη, είναι θεμελιώδες πλέον ο συγγραφέας να γράψει το κείμενο όσο το δυνατόν πιο απλά, έτσι ώστε να κάνει εύκολη την ανάγνωση για τον αναγνώστη.

Γι’ αυτό τον λόγο, το «εύκολο» κείμενο αφορά στην βελτίωση της απόδοσης του ιστοχώρου μας!

 

Η αναγνωσιμότητα επηρεάζει το SEO;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει απόδειξη ότι η αναγνωσιμότητα επηρεάζει άμεσα το SEO. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλοί «έμμεσοι» τρόποι για να βελτιώσουμε το περιεχόμενο και άρα την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Ένα εύκολο κείμενο λοιπόν στην ανάγνωση μπορεί:

 

Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την αναγνωσιμότητα;

Ο στόχος μας είναι να «μετατρέψουμε» τα άτομα από «scanners» σε «readers»! Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να «κρατήσουμε» τους αναγνώστες μας, να διαβάσουν ολόκληρο το κείμενό μας και να το «μοιραστούν» στα social media;

  • Δεν δημιουργούμε προτάσεις με περισσότερες από 20 λέξεις.
  • Αν οι παράγραφοι περιέχουν περισσότερες των 150 λέξεων, αυτό δεν είναι καλό.
  • Δεν φοβόμαστε να χρησιμοποιούμε subheadings (Η2, Η3, κλπ).
  • Η χρήση επίσης των συνδέσμων (ή, και, διότι, κλπ) ενθαρρύνεται.
  • Σημαντικό ρόλο παίζουν τα κενά ανάμεσα στις παραγράφους. Το κείμενο είναι πιο ευανάγνωστο αν διαχωρίζονται οι παράγραφοι.
  • Οι λίστες (bullets) είναι πολύ καλό να υπάρχουν.
  • Χρησιμοποιούμε – πάντα με μέτρο – σχετικούς συνδέσμους (links), ιδανικά «εσωτερικούς» (inbound links).
  • Δίνουμε την σωστή έμφαση στο περιεχόμενο (έντονη γραφή, υπογράμμιση, πλάγια γραφή).
  • Αν το άρθρο είναι μεγάλο, τότε προτιμούμε να το «σπάσουμε» σε μικρότερα άρθρα. Έτσι, το καθένα θα είναι πιο ευανάγνωστο, αλλά θα ενθαρρύνουμε το κοινό μας να «επιστρέψει» στο site μας για να διαβάσει τη συνέχεια.
  • Χρησιμοποιούμε απλή γραφή!

 

Πριν λοιπόν αποφασίσετε να ξαναγράψετε ένα άρθρο για το site σας, ξανασκεφτείτε το: Δεν γράφουμε έκθεση ιδεών για το σχολείο. Αναπτύσσουμε ποιοτικό περιεχόμενο για να προσελκύσουμε το κοινό μας, τηρούμε τους κανόνες που χρειάζεται για να είναι εύκολο στην ανάγνωσή του και κατ’ επέκταση ενθαρρύνουμε την κοινοποίηση στα social media!