Google Analytics: Τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουμε για την επισκεψιμότητα στον ιστοχώρο της επιχείρησής μας

Κάθε επιχείρηση που «σέβεται» τον εαυτό της, πρέπει να έχει πρόσβαση στα στατιστικά στοιχεία της επισκεψιμότητας του ιστοχώρου της. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι λαμβάνεται μία σημαντική εικόνα του πώς συμπεριφέρονται οι επισκέπτες στον ιστότοπο, τι ψάχνουν, από ποια περιοχή ψάχνουν, τι τους «διώχνει» από τον ιστοχώρο και πολλές άλλες πληροφορίες.

Πριν από οτιδήποτε, θεωρούμε δεδομένο ότι έχουμε λογαριασμό (gmail) στην google, τον οποίο και χρησιμοποιούμε για την πρόσβαση στα στατιστικά του google analytics.

Παρακάτω θα δούμε τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να παρακολουθούμε.

  1. Κοινό: Μπορούμε να λάβουμε πληροφορίες για τους επισκέπτες μας, όπως:
    • Τα Δημογραφικά στοιχεία (Ηλικία, Φύλο)
    • Γεωγραφικά στοιχεία (Γλώσσα, Τοποθεσία)
    • Τεχνολογία. Από ποιο πρόγραμμα περιήγησης (browser) μπαίνουν στον ιστότοπο (πχ Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, κλπ) αλλά και τι δίκτυο χρησιμοποιούν (πχ otenet, Vodafone, wind, κλπ)
    • Κινητά. Στην επισκόπηση μπορούμε να δούμε από τι συσκευή (desktop, tablet, mobile) εισέρχονται οι χρήστες στον ιστοχώρο. Συγκεκριμένα στις συσκευές, μπορούμε να δούμε τις μάρκες των συσκευών που χρησιμοποιούνται.
  2. Απόκτηση: Στην απόκτηση βλέπουμε με ποιον τρόπο κατέληξαν στον δικό μας ιστοχώρο (άμεσα, με αναζήτηση, από πηγή, κλπ)
    • Σύνολο επισκεψιμότητας à Κανάλια. Από εκεί βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο έφτασαν στον ιστότοπό μας (πχ από αναζήτηση στις μηχανές αναζήτησης, από άλλο ιστότοπο, απευθείας, κλπ)
    • Σύνολο επισκεψιμότητας à Πηγή. Μας ενημερώνει από ποιους ιστότοπους έχουν καταλήξει οι επισκέπτες στον δικό μας.
    • Κοινωνικό δίκτυο à Παραπομπές δικτύου. Μας πληροφορεί από ποιο μέσο social media ήρθαν οι επισκέπτες στον ιστότοπό μας.
    • Κοινωνικό δίκτυο à Σελίδες προορισμού. Συγκεκριμένα, ενημερωνόμαστε για τις σελίδες τις οποίες επισκέφτηκαν μέσω των social media.
  3. Συμπεριφορά: Στην συμπεριφορά βλέπουμε τις σελίδες που επισκέπτονται οι χρήστες, αλλά και ποιες λέξεις – κλειδιά χρησιμοποιούν γι’ αυτό τον σκοπό.
    • Περιεχόμενο ιστότοπου à Όλες οι σελίδες. Εκεί φαίνονται όλες οι σελίδες που έχουν επισκεφτεί οι χρήστες, πόσες προβολές έχει η κάθε μία, ο μέσος χρόνος που παρέμειναν εκεί, κλπ.
    • Περιεχόμενο ιστότοπου à Σελίδες προορισμού. Όπως λέει και η περιγραφή, εδώ μπορούμε να δούμε σε ποιες σελίδες ήθελαν να καταλήξουν οι επισκέπτες.
    • Περιεχόμενο ιστότοπου à Σελίδες εξόδου. Και πάλι, φαίνεται καθαρά από ποιες σελίδες αποχώρησαν οι επισκέπτες. Αν το ποσοστό εγκατάλειψης σε μία σελίδα είναι μεγάλο, τότε ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε την μορφή της ή το περιεχόμενό της.
    • Αναζήτηση ιστότοπου à Όροι αναζήτησης. Από εδώ βλέπουμε ποιες λέξεις – κλειδιά χρησιμοποίησαν οι χρήστες στην μηχανή αναζήτησης προκειμένου να καταλήξουν στον δικό μας ιστότοπο.

Αυτά είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που βλέπουμε συνήθως στα στατιστικά του ιστοχώρου μας. Το κάθε ένα ξεχωριστά παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο να καταλάβουμε τι αρέσει και τι δεν αρέσει, επομένως τι πρέπει να κρατήσουμε και τι να αλλάξουμε. Σημειώνουμε ότι το google analytics έχει αμέτρητες δυνατότητες με τις οποίες μπορούμε να βγάλουμε σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με την απόδοση του ιστότοπού μας.

Η τακτική παρακολούθηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας, καθώς με τις τόσο πλούσιες πληροφορίες που λαμβάνουμε, έχουμε όλο και καλύτερη εικόνα για το ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματά μας που θα συμβάλλουν στην βελτιστοποίηση του ιστοχώρου μας.