social media

Facebook Marketing: 5 κανόνες για βελτίωση πωλήσεων engagement, reach

Από τον Σύμβουλο Επιχειρήσεων σε θέματα SEO, Adwords, Social Media & Internet Marketing, Σίμο Κοσμετάτο.

Η πλατφόρμα του Facebook αποτελεί μονόδρομο στο digital marketing για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων που βασίζει το σύνολο σχεδόν των πωλήσεων (άνω του 85%) στην κίνηση που προέρχεται από το Facebook.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι το Facebook αποτελεί μια πλατφόρμα με έντονα κοινωνικά χαρακτηριστικά (social media) οπότε αν ακολουθήσετε τους παρακάτω κανόνες που αναφέρουμε στα σεμιναρια social media, θα έχετε καλύτερο αποτέλεσμα τόσο οργανικά όσο και διαφημιστικά γιατί όπως και στη διαφήμιση στο Google Adwords, το οργανικό και το διαφημιστικό είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Αμφίδρομη επικοινωνία

Τα social media είναι μια διαδικασία αμφίδρομης επικοινωνίας όπου συμμετέχουμε σε μια συζήτηση δίχως τέλος με στόχο την δημιουργία αξίας για το μέσο. Θα πρέπει λοιπόν να μάθουμε να ακούμε πριν μιλήσουμε, να δεχόμαστε και να καταλαβαίνουμε. Μόνο αν καταλάβουμε τον πραγματικό σκοπό που οι fan μας έχουν κάνει like στη σελίδα μας θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο με το οποίο θα αλληλεπιδράσουν.

Οι επαφές μέσω του Facebook ξεφεύγουν από το μοντέλο του B2B και B2C καθώς πλέον υπάρχει ένα νέο μοντέλο P2P (people to people). Οι επιχειρήσεις και οι διαχειριστές των ιστοσελίδων δημιουργούν προσωπικές σχέσεις. Υποχρέωση των εταιρειών είναι να απαντούν στα ερωτήματα που προέρχονται μέσω Facebook χρησιμοποιώντας το μέσο ως ένα νέο κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους.

Στοχευμένη θεματολογία

Μια στοχευμένη στρατηγική στο Facebook είναι πολύ πιο αποδοτική από μια στρατηγική που προσπαθεί να προσεγγίσει πολλά, διαφορετικά και αντίθετα μεταξύ τους κοινά. Δημιουργούμε μοναδικό περιεχόμενο προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση και μετατρέπουμε το page μας σε μια πλατφόρμα επικοινωνίας, διαλόγου και ενημέρωσης για τους εν δυνάμει και ήδη υπάρχοντες πελάτες μας.

Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να δημιουργεί αξία για το κοινό που μας παρακολουθεί. Η αξία δεν έρχεται μόνο από την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, απαιτεί μια πιο σύνθετη στρατηγική που περιλαμβάνει συμβουλές, καθοδήγηση, απαντήσεις στα θέματα που προκύπτουν από τους χρήστες.

Ποιοτική βάση υποστηρικτών

Στόχος μας στο Facebook marketing είναι να αυξήσουμε μεν το reach αλλά να έχουμε και το αντίστοιχο αποτέλεσμα ως προς την ενέργεια που θέλουμε οι άλλοι να κάνουν. Προτιμούμε να έχουμε 1.000 πρεσβευτές (ambassadors) του brand μας που αναμεταδίδουν όσα γράφουμε παρά να έχουμε 10.000 περαστικούς που ήρθαν μία φορά και δεν επέστρεψαν ποτέ. Για να δημιουργήσουμε ένα ποιοτικό fan base, θα πρέπει να έχουμε αντίστοιχα ποιοτικό και στοχευμένο περιεχόμενο.

Μακροχρόνια στόχευση

Η επιτυχία στα social media δεν έρχεται από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται υπομονή και μακροχρόνια στόχευση του κοινού και αντίστοιχα μακροχρόνια στρατηγική. Ενδεχομένως ένα viral post να μας φέρει ξαφνικά κόσμο στο page αλλά και έντονη αλληλεπίδραση όμως για να αξιοποιήσουμε όλα τα θετικά του Facebook marketing θα πρέπει να δείξουμε υπομονή και μακροχρόνια δέσμευση στην ποιότητα.

Δημιουργία επιρροής

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Facebook marketing είναι ότι έχεις άμεση πρόσβαση σε ένα μερίδιο κοινού το οποίο είναι έτοιμο να αναπαράγει το μήνυμά σου όταν αυτό αξίζει να αναπαραχθεί. Πέρα από την ποιότητα του μηνύματος χρειάζεται και η στόχευση συγκεκριμένου κοινού, τους ονομαζόμενους influencers. Το ποιοτικό ακροατήριο είναι πιο απαιτητικό από το μέσο χρήστη αλλά αν αποφασίσει να αναμεταδώσει το μήνυμά σου, τότε έχεις έναν εξαιρετικό πολλαπλασιαστή στην διάδοση του μηνύματός σου.

Δημιουργώντας μια βάση υποστηρικτών ουσιαστικά δημιουργείται μια ομάδα ανθρώπων που σταδιακά θα γίνουν ένας καταλυτικός παράγοντας επιτυχίας μέσα από το word-of-mouth marketing που αποτελεί μια υπεραξία για κάθε επιχείρηση.


Ο Σίμος Κοσμετάτος είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων σε θέματα SEO, Adwords, Social Media & Internet Marketing & εκπαιδευτής στα σεμιναρια Digital Marketing του LEADER SCHOOL.

https://www.linkedin.com/