Ποσοστό εγκατάλειψης. Τι είναι και πώς να το μειώσουμε

Το ποσοστό εγκατάλειψης (Bounce Rate) ορίζεται από την Google ως το ποσοστό των περιόδων σύνδεσης κατά τις οποίες ο χρήστης αποχώρησε από την αρχική ή κάποια άλλη σελίδα του ιστοτόπου, χωρίς να αλληλεπιδράσει με αυτή, δηλαδή για παράδειγμα να μεταβεί σε άλλη σελίδα. Το ποσοστό αυτό μπορούμε να το δούμε από το Google Analytics, στη Συμπεριφορά και πατώντας στην Επισκόπηση.

Πότε αυξάνεται το ποσοστό εγκατάλειψης;

Οι λόγοι αύξησης του ποσοστού μπορεί να είναι πολλοί. Πιο κάτω αναφέρουμε τους κυριότερους:

  • Αν η σχεδίαση ή η χρηστικότητα του ιστοτόπου έχει προβλήματα, τότε αυτός είναι ένας αποτρεπτικός παράγοντας να μείνει περισσότερο ο επισκέπτης.
  • Τα social media παίζουν επίσης το ρόλο τους. Για παράδειγμα, δημοσιεύοντας ένα άρθρο του site μας στο facebook, τότε ο χρήστης πατώντας το αντίστοιχο link οδηγείται στη συγκεκριμένη σελίδα στο site. Στην περίπτωση που το υπόλοιπο περιεχόμενο δεν τον ενδιαφέρει, απλά κλείνει το παράθυρό του και συνεπώς δεν έχει καμία επιπλέον αλληλεπίδραση με το υπόλοιπο site.
  • Οι ιστότοποι με μία μεμονωμένη σελίδα αναπόφευκτα θα έχουν υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης, αφού ο χρήστης δεν έχει να πλοηγηθεί σε άλλη.
  • Τέλος, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει το αν έχουμε εισάγει τον κώδικα παρακολούθησης σε όλες τις σελίδες και όχι μόνο στην αρχική για παράδειγμα.

Πώς μπορώ να βελτιώσω το ποσοστό εγκατάλειψης;

Είναι σημαντικό να κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου να μειώσουμε αυτό το ποσοστό. Το πιο σημαντικό από αυτά είναι φυσικά το εικαστικό κομμάτι και το κομμάτι της πλοήγησης στο site. Τα γραφικά και τα άλλα στοιχεία θα πρέπει να μην κουράζουν τον επισκέπτη και να μην του τραβούν την προσοχή περισσότερο από το ίδιο το περιεχόμενο. Επίσης, η δομή είναι σημαντικό να είναι σωστή, έτσι ώστε η πλοήγηση στο site να είναι εύκολη. Μεγάλη βοήθεια σε αυτό προσφέρει η γραμμή πλοήγησης (breadcrumbs), ακόμα και τα προτεινόμενα άρθρα εντός των σελίδων ή των άρθρων.

Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και η εισαγωγή του κατάλληλου κώδικα παρακολούθησης σε κάθε σελίδα του site. Με αυτό τον τρόπο η Google «καταγράφει» τη ροή των σελίδων που ο χρήστης επισκέπτεται. Γι’ αυτό και συνήθως τον κώδικα παρακολούθησης τον εισάγουμε στο header ή ακόμα καλύτερα στο footer του template μας.

Το βασικό που έχουμε πάντα στο μυαλό μας είναι η οπτική του επισκέπτη. Τι του αρέσει; Πώς θα τον «κρατήσουμε» περισσότερο; Πάντα θυμόμαστε ότι είναι σημαντικό να κάνουμε δοκιμές ώστε να καταλήξουμε στον αποδοτικότερο τρόπο να κρατήσουμε το ποσοστό εγκατάλειψης χαμηλό.